Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

ΜΑΓΕΙΡΙΤΣΑ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΙΩΤΙΚΗ

Αναρτήθηκε από ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ στις 5:54 π.μ.


Γεια σας φιλες μου & φιλοι μου, σημερα σκεφτηκα να σας δωσω τη δικη μας συνταγη για τη μαγειριτσα, αυτη που εμαθε η γιαγιουλα μου η Φροσω, απο την πεθερα της , και με τη σειρα της εκεινη την εμαθε στην μαμα μου κι η μαμα μου σε μενα. Απο τοπο σε τοπο η μαγειριτσα διαφερει , οπως ολοι ξερουμε. Η μαγειριτσα που φτιαχνουμε στην Τριπολη ισως να ειναι γνωστη σε καποιους Πελοποννησιους , και λεω σε καποιους γιατι στην πεθερα μου για παραδειγμα αν και ειναι απο την Καλαματα δεν της ηταν γνωστη,μεχρι που την εφαγε σε εμας.Επισης θα σας αναρτησω και μια φωτογραφια απο την περσινη μαγειριτσα , που φαγαμε στο σπιτι μας στην Τριπολη εννοειται. Μη με παρεξηγητε , που λεω ολο για την Τριπολη , αλλα την αγαπαω αυτη την πολη , κι ας μην γεννηθηκα εκει, εχω τις πρωτες μου αναμνησεις , αλλη φορα θα σας τα πω, παμε τωρα για τα υλικα και την εκτελεση της μαγειριτσας μας .
Λοιπον τη συνταγη αυτη προσπαθησα εγω την προσαρμοσω σε ποσοτητες για τα υλικα , μιας και η μητερα μου οταν την ρωτουσα ποσο και ποσο μου ελεγε <<με το ματι ρε παιδι μου , δε καταλαβαινεις ,με το ματι , θα το δεις>>. Τελος παντων οταν της ειπα τις ποσοτητες των υλικων συμφωνησε.Επισης να σας πω πως στην οικογενεια μας , οταν φτιαχνουμε τη μαγειριτσα βοηθαμε ολοι, δηλ, παλιοτερα η γιαγια μου με την μητερα μου, τωρα η μητερα μου κι εγω.

ΜΑΓΕΙΡΙΤΣΑ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΙΩΤΙΚΗ

Υλικα για 6 ατομα

1 συκωταρια
1 πατσα
8 ποδαρακια
εντερακια
1-2 ματσακια κρεμμυδακια φρεσκα
μαραθο
ανιθο
αλατι πιπερι
αυγα
λεμονι
1 τσικι τοματα (κατα τη μαμα μου)

Εκτελεση

Ζεματαμε την συκωταρια, τα εντερακια ,και την πατσα και τα κοβουμε πολυ μικρα κομματακια με το ψαλιδι , τοσο μικρα οσο ειναι το νυχι του μικρου μας δακτυλου. Καψαλιζουμε τα ποδαρακια αφου τα εχουμε χαραξει στην μεση, (εμεις εχουμε ενα καμινετο που το χρησιμοποιουμε μονο για τα ποδαρακια, το ιδιο μπορειτε να κανετε κι εσεις). Τα αφηνουμε να περιμενουν σε μια μεγαλη λεκανη. Βαζουμε ελαιολαδο στην κατσαρολα μας και τσιγαριζουμε ολα τα μυρωδικα μαζι με τα κρεμμυδακια, ριχνουμε ολα τα κρεατικα και αφου ανακατεψουμε καλα καλα εως οτου τσιγαριστουν κι αυτα , προσθετουμε αλατι, πιπερι , και μια σταλιτσα τοματα (τσικι). Ανακατευουμε ακομα λιγο και προσθετουμε βραστο νερο. Αφηνουμε να βρασει αρκετες ωρες κοιταζοντας καθε τοσο. Οταν γυριζουμε απο την Ανασταση τοτε την αυγοκοβουμε .
Να σας πω οτι αυτη η μαγειριτσα τρωγεται με το πηρουνι , ειναι πολυ πηχτη.
Ευχομαι να σας αρεσε.

11 σχόλια:

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ on 9 Απριλίου 2009 στις 6:35 π.μ. είπε...

ωχ παναγίτσα κολαστήκαμε πάλι σημερα,
ένα πιάτο χωρις αυγολέμονο παρακαλώ,

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ on 9 Απριλίου 2009 στις 6:38 π.μ. είπε...

@ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ
να σου πω οτι κι εγω δεν το θελω το αυγολεμονο καθολου , κιομωε δω φαινεται σαν σος βελουτε, ακουσ εμε και θα δεις !!

XRYSOULA on 9 Απριλίου 2009 στις 9:15 π.μ. είπε...

Αρχίσαμε τις πρόβες στην κουζίνα για την Ανάσταση?
Χα χα πάλι νοστιμιές κάνεις.

kiki on 9 Απριλίου 2009 στις 12:51 μ.μ. είπε...

Η πεθερά μου που δεν είναι ζακυνθινιά (όπως κι εγώ) κάνει παρόμοια μαγειρίτσα. Εδώ ξέρεις δεν τρώνε μαγειρίτσα αλλά κάτι παρόμοιο. Εμείς όμως τρώμε αυτό. Δεν βάζει πόδια όμως.

ΕΛΕΝΑ on 9 Απριλίου 2009 στις 3:08 μ.μ. είπε...

Eίπα κι εγώ, έφτιαξε κιόλας μαγειρίτσα??
Ααααχχ εγώ είμαι από αυτούς που δεν την αγγίζουν. Ούτε Τριπολιτσιώτικη, ούτε Ρουμελιώτικη ούτε Αθηναϊκή τρώω:P
Κατάφερα και την μαγείρεψα δυο φορές φορώντας .... μάσκα ιατρική, αν το πιστεύεις δηλαδή!!
Φιλάκια:)

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ on 9 Απριλίου 2009 στις 11:38 μ.μ. είπε...

@XRYSOYLA
ετοιμαζομαι πυρετωδως , Χρυσουλιτσα μου!!!!!!!!

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ on 9 Απριλίου 2009 στις 11:40 μ.μ. είπε...

@kiki
καλημερα, το ξερω πως δεν τρωνε εκει μαγειριτσα , γιατι η συνυφαδα μου ειναι Ζακυνθινια , κατι σαν φρικασε τρωνε , αν θυμαμαι καλα η' κανω λαθος?Και τα ποδαρακια να σου πω
δεν ειναι απαραιτητα, αν βρει η μητερα μου βαζει, να ειμαστε καλα και να τηνν τρωμε οπως αγαπαμε Κικιτσα μου.

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ on 9 Απριλίου 2009 στις 11:42 μ.μ. είπε...

@ΕΛΕΝΑ
πολυς κοσμος καλη μου δεν την τρωει, αλλα απορω γιατι? μου φαινεται τοσο νοστιμη, ειναι που δεν εχει δοκιμασει την δικη μου, σιγουρα αυτο θα φταιει.(αν δεν παινεψουμε το σπιτι μας ....)

Nick on 13 Απριλίου 2009 στις 12:25 π.μ. είπε...

φιλες μου μονο που βλεπω το πιατο αυτο με το ωραιαο ντιζαιν μου ερχεται να συμβαλω και εγω στο φαγητο βγαζοντας τα εντερα μου αραγε πως το τρωται αυτο ρε παιδια ?????????

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ on 13 Απριλίου 2009 στις 2:55 μ.μ. είπε...

Η γιαγιά μου και η μαμά μου τη φτιάχνουν με αυγολέμονο.
και εγώ τα πρώτα χρόνια με αυγολέμονο την έφτιαχνα, σιγά σιγά το κόψαμε, μπορούμε και τη ζεσταίνουμε ότι ώρα θέλουμε, χωρίς παρατράγουδα, είναι σαφώς ελαφρύτερη, μια και εκείνες τις μέρες τρώμε ένα σωρό καλούδια, σε καμμιά σούπα πλέον δεν βάζω αυγολέμονο, καλύπτει τη γεύση των φαγητών, άσε που γλυτώνουμε και από περιττή χοληστερίνη

το έχω δει το εργο, δε με πείθεις
φιλιά και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ on 13 Απριλίου 2009 στις 2:57 μ.μ. είπε...

όσοι δεν τρώτε μαγειρίτσα, μπορείτε να μας στείλετε τις μερίδες σας, έχω πολύ χώρο στην κατάψυξη

 

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΜΙΑ ΑΝΑΠΟΔΗ Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare